|
Hvad tiden gik med inden 2004-sæsonen
Ny motorDer er indkøbt ny motor. Den er næsten nyrenoveret og har praktisk taget kun vundet et par løb siden... Det grundlæggende i den er følgende:
Motorrummet fik lige en gang maling inden den nye motor skulle i. Det pynter jo alt sammen. Efter en lang og drillende proces var det endeligt lykkedes at få TwinSpark
motoren lagt i bilen. Det var intet problem blot at få den i motorrummet, da den
passer perfekt i alle ophæng - men en lille centreringsbøsning i svinghjulet er
forskellig fra på den gamle Nord-motor, så transakselen kunne ikke monteres! Effekten er endnu ikke målt, men det kan muligvis blive svært at holde den under de knap 160hk bilen må have i klasse 2. Det bliver på rullefeltet jeg afgør om 2004 skal køres i klasse 1 eller 2. Det bliver under alle omstændigheder en noget hurtigere bil jeg stiller op med.
BagagerumBagagerumsbunden er genopbygget med stålplade og hjulbrønd, så selv den mest kræsne kontrollant kan stilles tilfreds. Resultatet er godkendt af Historisk Udvalg:
UdstødningDer måtte fabrikeres noget nyt...
En dejligt diskret løsning - indtil motoren blev startet... Så der var behov for noget andet. Der blev indkøbt rørbukninger og den bagerste potte fra det gamle 2½" system blev monteret som side-pipe:
Det er ikke så elegant som første løsning, men det fungerer. |