Hjem
Op

Bilen blev testet på Ring Knutstorp i Sverige en weekend i sommeren 2002.

Lørdag var der dansk mærkeklubstræf (Alfa Romeo, Honda, Peugeot, Lotus). Desværre regnede det hele næsten væk, men det var ok for mig til at finde ud af hvordan bilen opførte sig...

 

Søndag var vejret langt bedre. Solen strålede og den svenske Club Alfa Romeo havde igen inviteret os til banmöte. De forstår at arrangere en dag med meget kørsel og lave udgifter (Tusind tak - Vi glæder os til næste gang). Se flere billeder fra arrangementet på deres hjemmeside.



På dette tidspunkt var der sket følgende modifikationer:
  • Alt interiør var fjernet for at spare vægt og rydde op.
  • Gulvet var skrabet rent for lyddæmpning.
  • Kofangerne var fjernet.
  • Sparco skålsæde og H-sele installeret.
  • Sparco bur monteret.
  • Ildslukker monteret.
  • Den originale brændstoftank var udskiftet med en alu-sikkerhedstank, der midlertidigt var stroppet fast i bagagerummet.
  • Forbremserne skiftet til 295mm Willwood skiver og Willwood Dynalite 4-pot kalipere
  • Hjul: 16" x 7,5" med 215/40 gadedæk (Yokohama 510 bag & Continental for)
  • Luftfilterkassen var udskiftet med 2 JR filtre.


På nær et par ture op og ned ad vejen ved værkstedet var dette første gang jeg kørte bilen, så det var naturligvis med stor spænding, men ikke med de store forhåbninger om at kunne køre hele weekenden uden problemer.

Men bilen skuffede ikke! Det føltes som om den havde ventet mange år på dette...

Sammenlignet med både gade-GTV'en og min Alfa 90, som jeg har kørt et antal gange på samme bane var denne her langt mere.... RACE!


De få modifikationer gjorde en utrolig forskel. Jeg var mest imponeret af Willwood bremserne. De gjorde det godt for den effekt jeg manglede i forhold til de fleste andre på banen.

Sene opbremsninger reddede en placering  et par gange ;o)

Dækkene var ikke gode på banen. De bliver for varme og begynder at smelte.


Gearkassen gav ingen problemer. Faktisk er dette den bedst fungerende  trans-aksel gearkasse jeg nogensinde har kørt - Og nu vil jeg så skifte den ud med en 75TS gearkasse for at få spær. Typisk...

Bilen er høj! Det ser ud til at jeg skal sænke den omkring 10 cm foran. Se blot hvordan den står ved siden af Franz's 75 turbo.

Den originale udstødning knak under bilen, men den larmede nu ikke særligt meget i forhold til de andre biler.