Hjem
Op

Knutstorp

Clubrace klasse 2
7. september 2003
ASK arrangement

Modifikationer inden løbet:

  • Dækkene blev slidt meget og skævt på Sturup, så der er skiftet et par...
  • De gamle bøsninger i watt-leddet var så slidte, at baghjulene havde gnubbet på indersiden i svingene. Det betyder at bagakselen har bevæget sig et par cm til siden! Det går selvfølgeligt ikke, så nu har jeg som planlagt skiftet til et watt-led med kugleled i ender og teflon i centerbøsningen. Samtidigt skiftede jeg bagfjedrene til nogle GTV6 sænkningsfjedre, hvor der er skåret et par vindinger af. Så nu er bagenden endeligt også sænket. Selv med de store 17" slicks er den sænket ca. 5cm i forhold til standard, men der er masser af plads til gå længere ned...
  • Under et Honda/Alfa-arrangement i august på KTI løsnede sandwichen til oliekøleren sig fra motorblokken. Derfor er oliefilteret nu forsøgt låst med et spændebånd og svejsetråd...

    Dagens resultater var både godt og skidt. Tiderne blev fornuftige med tanke på motorens effekt og stadigt intet spærredifferentiale. Bedste omgang blev kørt på 1:17:6 og var dermed ca. 2 sekunder langsommere end Ulrik.

    Men problemet med oliekøler adapteren viste sig ikke at være løst. Oliefilteret spandt af midt i heat 1. Heldigvis skete det i udgangen af svinget efter langsiden uden ret meget trafik omkring mig, så jeg kunne relativt let parkere bilen i sandet uden at smøre hele banen ind. Det er dog en oplevelse jeg gerne vil undgå en anden gang, da det giver temmeligt meget røg når olien pumpes lige ud på den varme udstødningsmanifold! Se bare på videoen hvordan det så ud da Claus fik smadret bundkaret på curben på vej op mod hårnålen:

    Se video fra dagen


    Efterspillet...

    En lang række af Clubrace bilerne blev ved dette arrangement fældet af den tekniske kontrol for mere eller mindre ligegyldigheder. Ingen af de påtegnede ulovligheder skøntes at kunne give nogen konkurrencemæssige fordele. Min egen ombygning af bagagerumsbunden hører til de mest yderligtgående, men jeg har dog på intet tidspunkt ønsket at bygge en bil, der kunne dømmes ulovlig ved teknisk kontrol. I bund og grund skyldtes alle disse anmærkninger at det eksisterende reglement ikke er skrevet klart og entydigt. En del af dagens anmærkninger gik på, at reservehjulsbrøndene var fjernet og på forskellig vis erstattet af en flad plade.

    Sagen blev taget op ved et hurtigtarbejdende udvalg under HU, som gav en fælles dispensation til at kunne deltage i arrangementer resten af året.

    Ved sæsonens slutning blev der nedsat et udvalg af kørere, som fik til opgave, at stille forslag til forbedring af reglementet.