|
KnutstorpClubrace klasse 2 Modifikationer inden løbet:
Dagens resultater var både godt og skidt.
Tiderne blev fornuftige med tanke på motorens effekt og stadigt intet spærredifferentiale.
Bedste omgang blev kørt på 1:17:6 og var dermed ca. 2 sekunder langsommere end
Ulrik. Men problemet med oliekøler adapteren viste sig ikke at være løst. Oliefilteret spandt af midt i heat 1.
Heldigvis skete det i udgangen af svinget efter langsiden uden ret meget trafik omkring mig,
så jeg kunne relativt let parkere bilen i sandet uden at smøre hele banen ind.
Det er dog en oplevelse jeg gerne vil undgå en anden gang, da det giver temmeligt meget røg
når olien pumpes lige ud på den varme udstødningsmanifold! Se bare på videoen
hvordan det så ud da Claus fik smadret bundkaret på curben på vej op mod
hårnålen: En lang række af Clubrace bilerne blev ved dette arrangement fældet af den tekniske kontrol for
mere eller mindre ligegyldigheder.
Ingen af de påtegnede ulovligheder skøntes at kunne give nogen konkurrencemæssige fordele.
Min egen ombygning af bagagerumsbunden hører til de mest yderligtgående,
men jeg har dog på intet tidspunkt ønsket at bygge en bil, der kunne dømmes ulovlig ved teknisk kontrol.
I bund og grund skyldtes alle disse anmærkninger at det eksisterende reglement ikke er skrevet klart og entydigt.
En del af dagens anmærkninger gik på, at reservehjulsbrøndene var fjernet og på
forskellig vis erstattet af en flad plade. Sagen blev taget op ved et hurtigtarbejdende udvalg under HU, som gav en fælles dispensation til
at kunne deltage i arrangementer resten af året. Ved sæsonens slutning blev der nedsat et udvalg af kørere,
som fik til opgave, at stille forslag til forbedring af reglementet. |