Sturup Raceway
Clubrace klasse 2
Lørdag & Søndag 7-8 juni
Se video fra dagen
|
Modifikationer inden løbet:
Affjedring foran ændret fra torsionsstave til coilovers
Cambervinkelen foran ændret ved at sætte skiver ind bag nederste A-arme
Skiverne giver temmeligt meget toe-out, men det lykkedes mig ikke at løsne styrekuglerne, så jeg måtte forsøge at køre med det som det var...
Benzinpumpen er skiftet endnu en gang. Denne gang til min egen, så Very Last Minute Racing Team (Thomas
Warburg) kunne få sin
Facet pumpe tilbage.
Her ses Thomas som fyld i en GTV sandwich mellem Ulrik og mig
|
|
Vi havde vægtene med til arrangementet. Så jeg fik set resultatet af mine foreløbige anstrengelser for at lette bilen.
Vægt med fuld tank = 952,5 kg, hvilket er det samme som Ulriks GTV.
Bilen havde tendens til at overbremse på baghjulene, så der skulle arbejdes lidt med justeringen af bremsebalancen.
|
|
Ved træningen lørdag aften kørte jeg med den ønskede cambervinkel, men altså med voldsomt toe-out. Det fungerede slet ikke og sled enormt på især venstre forhjul.
Jeg fjernede halvdelen af camberskiverne for at dækkene skulle holde til resten af arrangementet. Desværre gav det lidt mindre camber, men gav også et tåleligt toe-out.
|
|
2. heat blev mit hidtil korteste til trods for en helt perfekt start.
Da starten går skyder GTV'en fremad og jeg når at rykke 3-4 pladser frem inden start-stregen.
Desværre stopper motoren brat og jeg må parkere og forlade bilen ved søen i banens aller første sving...
Da de andre havde kørt sine 16 omgange kunne jeg gå hen til bilen - og starte den uden problemer!
Det viste sig at hovedafbryderen var defekt - og havde afbrudt tændingen midt under kørselen.
|
|